۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

دره مال خانه

این دره که در سمت راست دره حاج خلیل قرار دارد وآبریز آن از کوه توال شروع میشود پس از گذشتن از قزل قیه وباغات مال خانه در انتها به رودخانه کندج ختم میشود.مالکیت این دره در اصل برای هر دو روستای خانک وکندج است لذا در گذشته در اثر بی توجهی خانکیها این دره  توسط چند نفر کندجی آباد وبتدریج مالک آنجا میشوند.لازمه آبادانی هر جا آب است که مال خانه نیز دارای  چشمه آب گوارائی میباشد که هم باغات را سیراب میکند وهم حیوانات  مختلف را. باتوجه به شرایط آب وهوائی این منطقه انواع گونه های جانوری در آنجا یافت میشود که به این سبب شکارچیان منطقه وشهرهای اطراف در فصل شکاراز طبیعت دل انگیز وشکارآن بهره مند میشوند .چند روز پیش در این مورد با آقای قاسمی زاده صحبت کردم ونظر ایشان را جویا شدم گفتند:راجع به این موضوع به اداره منابع طبیعی تفرش مراجعه کردم پرونده این منطقه را از بایگانی درآوردیم دیدم در زمان شاه چهار نفر از رجال سرشناس خانک درآن زمان پای پرونده را امضاء نموده ورضایت به این امر داده بودند .ایشان ادامه دادند که من گفتم آنها کاره ای نبودندکه حد وحدود روستا را ببخشند یا تصرف کنند وامضاء ورضایت آنها را منسوخ نمودم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر